27 Kasım 2011

GAZİANTEP

Gaziantep de yediğimiz baklava ve kebaplar için anlatabilecek kelimeler bulamıyorum.Bugüne kadar hep kandırılmışım baklava ve kebap diye yediklerimle...
Gaziantep insanlarına misafirperverliklerine inanamadım.Böyle bir insanlık kaldı mı diye düşünmeden edemiyor insan.Aslında Gaziantep halkı "insanlık" dersi olsa örnek teşkil edecek toplum.Bunu yazı aralarında daha net anlayacaksınız.Bizim toplum olarak çoktan unuttuğumuz saygı ,sevgi,konukseverlik ,yardımlaşma ve misafir etme gibi değerlerimizi o kadar sahiplerki buradan tekrar teşekkür ediyorum tüm Gaziantep e...

Seyahatimizin amacı her zaman anlatılan Gaziantep mutfağını yakından tadına bakmaktı.Kısmet 27.11.2011 günüymüş,günlerden pazar ve uçak saati 06:55 şaka gibiydi.Ekonomik gezmek için bu saatlere katlanmak gerekiyor.
SUN EXPRESS 06:55 UÇAĞI

Pazar günü bu saatte kim uçağa biner dimi,boş uçakla güzel bir yolculuk yaptık.Bunun güzel yönü güneşin doğuşunu bulutların üzerinde seyretmek keyifliydi.

Saat 08:20 gibi Gaziantep havalimanına indik.Hava şansımıza güneşliydi.Geçireceğimiz iki boyunca da güzel hava devam etti.
GAZİANTEP HAVALİMANI

İlk işimiz Havaşla şehir merkezine gitmek oldu.Ortalama 20 dakika sürüyor.Zaten şehir olarak fazla bir beklentimiz yoktu.Bizim amacımız lezzeti noktalarını bulmakdı.Bunun için gelmeden önce bayağı araştırma yaparak meşhur ve farklı tatların adreslerini not aldık.Tek atladığımız nokta midemizin kapasitesi oldu :).
İlk durağımız videolarını seyrettiğimiz Kelebek lokantasında Beyran çorbası içmek için taksiyle gittik.Sabah kahvaltısı Antep de çorba...
KELEBEK LOKANTASI

Çorba dedikleri gibi çok başarılıydı.Kısaca yapılışı şöyle önceden bakır tabakların içini kuzu yağlı sosla sıvıyorlar.

Sonra tabağa istediğiniz kuzu etinin kısmına göre parça didilmiş et ve haşlanmış pirinç ilave ediliyor.

Daha sonra yüksek ateşte biraz ocakda yakılırken kemik suyu,sarımsak ve baharatlar ilave ediliyor.Kaynar halde servis ediliyor.Afiyet olsun,fena bir çorba...

BEYRAN

Karnımız doyduğuna kendimize bir otel bulma vakti geldi.Ben artık adet edindim,yurtdışıda olsa rezervasyon yaptırmıyorum.Tabi beş yıldızlı otelde kalmıyorsanız.Genelde fotoğraflarından farklı ve temiz olmuyorlar.En iyisi görerek oteli bulmak,en azından benim için...
Gaziantep de otel açısından bir sıkıntı yok ,her yer her fiyata göre otel var.Benim bulduğumu tavsiye ederim.Hem personeli ilgili hem de odalar gayet büyük ve temizdi.İki yıldızlı olmasına gayet memnun kaldık,ayrıca terasda Antep manzaralı kahvaltı keyfide ayrı tabiki.
ANIT OTEL **

Saat öğlene yaklaşırken şehri keşfe çıkma vakti gelmişti.Eşyaları odaya atıp kendimizi Antep sokaklarına bıraktık.Şehir merkezi her yerden görülen kalenin etrafına yayılmış.İlk durağımız meşhur İmam Çağdaş lokantasınında girişinde bulunduğu Tarihi Zincirli Bedesten çarşısı oldu.
MEŞHUR İMAM ÇAĞDAŞ LOKANTASI

TARİHİ ZİNCİRLİ BEDESTEN ÇARŞISI
Çarşı tarihi bir han adından da anlaşıldığı gibi,içeride yöresel takılar,el sanatları ve baharatçılar bulunuyor.

Sırada hemen yan tarafında bulunan Bakırcılar Çarşısı yeni rotamız.

BAKIRCILAR ÇARŞISI
Günlerden pazar olması sebebiyle çoğu dükkanlar kapalı.Aslında bununda ayrı bir güzelliği var.Etraf çok sakin ve rahatça gürültüsüz bir şekilde şehri gezebiliyoruz.Bakırcılar çarşısında genede 4-5 dükkan açık.Ustalar işlerinin başındalar.

Bakırcıları baştan başa geçerek çıkışa geliyoruz.

Burada sipariş baharatlara bakarken yan tarafındaki baklavacı tadımlık baklava ve fıstık ezmesi ikram ediyor.Herşey yemek üzerine ama tek sorun mideler nasıl kaldıracak bunları,daha kebap olayına başlamamışken. :)

Baklava budur nasıl bir lezzet anlatamam,hemen  yolun kenarında bulunan tabureye oturdum.Tadımlık yetmedi tabiki porsiyon baklavam geldi.Hava yazdan kalma süper bugün.Baklavacıya teşekkür edip sokaklardaki gezintimize devam ediyoruz.Tabiki pazar günü olması nedeniyle meşhur olmayan diğer yerler kapalı.Olsun amacım zaten lezzet üzerine değilmi,ben mutluyum.Yediğim sabahki Beyran sonra yoldaki esnafın ikramları ve son olarak baklava beni mutlu etmeye devam ederken dükkanlar kapalıymış kimin umurunda.
O sokak senin bu sokak benim dolaşıyoruz,Antep kazan biz kepçe misali.Önüne tarihi kelimesi yazmak artık gereksiz çünkü herşey tarihi burada,şimdide Tarihi Tahmis Kahvesi çıkıyor karşımıza.
TAHMİS KAHVESİ

Hem kahvemizi içelim hem de soluklanmak için içeri giriyoruz.Son derece eski ama gayet iyi korunmuş bir kahve burası.

Kahvenin içi muhteşem,insanın içini huzur kaplıyor.Türk kahvelerimizin siparişini verip etrafı inceliyoruz.Her noktasında ayrı bir ayrıntı ve gizem var.Kahveden önce ne olduğunu söylediler ama unuttum ,içindekiler mideyi dinlendirmek için yenen yemişlerle dolu bir tabak getirdiler.

Sonra söylememe gerek yok herhalde şık bakır kap içinde kahvem geldi.Fincanın bakır kabın içinde olmasının sebebi görüntü kısmı ayrı kahvenin geç soğumasıymış.Yanına da çifte kavrulmuş lokum getiriyorlarmış ama kalabalık grup gelmiş ve tedarikli olmadıklarından bir de pazar günü olunca bize ikram edemediler.Özürü kabul ettik.

Burası bana iyi geldi.İçimdeki gezme dürtüsü fazla tutmadı beni burada.Buradan Anteple ilgili bilgileri alıyoruz.Gerçi ben bunu huy edindim.Her insanın bir hikayesi vardır.Her insanın ayrı bir bakışı bu sebeple yöreyle ilgili en iyi bilgileri bu anlarda yakalarsınız.Bunlar önemli çünkü gezi kitaplarında ve nette genelde hep meşhur vıcık vıcık turist ve  kalabalık yerleri önerirler.Yerli halkdan daha net ve ilginç yerler çıkarabilirsiniz.
Sokakları arşınlamaya devam ediyoruz.

SOKAK ARASI KEBAPÇILAR

Merkezde bulunan yerler genelde nasıl anlatılır bilemiyorum.Eskisi yenisi yıkılmışıyla birarada,herkes kafasına göre binaları inşa etmişler.Ortada Gaziantep kalesi yer alıyor.
GAZİANTEP KALESİ
Saat öğleni geçiyor artık yemek zamanı geldi.Akşam yemeğinde meşhur bir yerde yemek yemeyi planlayıp,ara sokaklarda bulunan kebapçılara bakarak ilerliyoruz.Antepe gelmeden önce edindiğim izlenim ara sokaklardaki lezzetlerin daha başarılı ve ucuz olduğu yönündeydi.Gözümüze güzel görünen hem kasap hemde kebapçı olan bir mekana giriyoruz

Tercih doğru galiba girişdeki görüntü şöyle :)

Usta ortaya yap birşeyler...Öndeki tezgahda kocaman kütük üzerinde satırla güzel bir salata arkadaki tezgahda hiç soslanmamış etlere iki dakikada terbiye yaptılar.Bizde olsa sosda yüzer hala sert olur.Usta dedik bir kere seyrediyorum.

SATIRLA YAPILAN SALATA

ETLER TERBİYELENİYOR

BİZİM GİBİ AĞIR ATEŞDE DEĞİL HARLI ATEŞDE IZGARA

Gaziantepde herşey kuzudan,dana etine et diye bakmıyorlar.Kebap olacak kuzular bir yaşında ve erkek hayvan olacakmış.Burada bu kuzulara TOKLU diyorlar.Finalde,

Muhteşem lezzetli pamuk gibi etler geliyor.Porsiyonlar bizimkilerin iki katı,bir buçuk porsiyon istemeyin.Sabah erken kalkmanın yorgunluğu ve yemekden sonra bir ağırlık çöküyor.Otele gidip biraz uyumanın zamanı gece Antepe devam edecez.Biraz dinlenmek iyi geldi.
Akşam otelden ayrılıp Antep geceleri nasıl oluyor bakmaya çıkıyoruz..Antepde alkol oteller haricinde çok az yerde var.Akşam alkollü restaurant sorunca düşünüyorlar ve sayısı çok az buralarda.Tabi sorduğunuz kişi genelde akşam alkollü yer diyince pavyona yolluyor.İlk seferinde pavyonun kapısından döndük.Akşam yemeği için pek iyi gözükmedi.Sorarken pavyon harici diye sorarsanız daha net cevap alırsınız.

Bizde pek aç olmadığımız için nadir bulunan onlara göre bar bize göre adı yok, canlı müzik dinleyip geceyi Kelebekde içilen beyran çorbayla tamamladık.
Bugün pazartesi ve tüm dükkanlar açık.Oteldeki kahvaltının ardından dün kapalı olan mekanları keşife ve siparişleri almaya gidiyoruz.

Burada alışveriş sırasında herkes çok misafirperver davrandı.Şimdi aklınıza gelen ilk şey,alışveriş yaparsanız tabi iyi davranırlar.Öyle değil komşusundan alışveriş yaparken ben dükkan kalabalık diye dışarıda beklerken yan komşusu bana ayakta kalma arkadaşınızın işi bitene kadar kahveye davet etti.Sonra çantalarımızı buraya bırakabileceğimizi söylediler.Elimiz dolu olduğu işimize gelmedi değil.
Gaziantep e gelipde baharat ve salça siparişi olmadan olurmu hiç,yapacak birşey yok.Baharat kısmınıda handa bulunan dükkanlardan hallediyoruz.
KÖZDE ÇİĞER KEBABI

Yol üzerinde közde ciğer kebabı buram buram kokuyor,nasıl bir yerdeyiz neden midem daha büyük değil :)
27 TV den seyrettim,bugün yemek festivali gibi bir resepsiyon yapılmış ve Antep yemekleri tek kitap halinde toplamışlar.Sonuçda Antep e özel yerel 420 çeşit yemek litaretüre geçmiş.Daha ne olsun bende iki günde yemeğe kalkıyorum:))
Yolda ufak bir kapıdan içeri bakıyoruz kocaman sahanlık ve eski bir konak yaşlı bir amcada dolanıyor.Konağa girecek halimiz yok yürüyoruz.Orada gördüğümüz takım elbiseli yaşlı amca bize yetişip bana birşey mi sordunuz?... anlamadım diyerek durdurdu.Bizde sadece eski gördüğümüz konağa kapıdan bakıyorduk rahatsız etmek istemezdik dedik.Amca bunun üzere eski konağa  yüzündeki memnuniyet ifadesiyle kahve içemeye davet etti.Antep de artık alıştık herkes buyur ediyordu.
Meşhur yerleri herkes görür, önemli olan saklı güzellikleri bulabilmektir.

Küçücük kapıdan geçince kocaman sahanlık bizi karşıladı.Amcada dededen beri burada yaşadığıdını anlattı.Babası dahil yedi mirasçısı varmış konağın ama amca herkese parasını ödeyip tek sahibi olmuş.Bize üst katları gezmemizi söyledi.Bakın fotoğraflar,

Amca kendine çalışma odası yapmış,bilgisayarın başında masasının arkasında bize Antepden hayatından kesitler anlattı.Kahvemizi içerken tarihe daldık.Kahve bitince müsade isteyip ayrıldık ama anı için fotoğraf çektirmeyi ihmal etmedik.Unutmadan amca 78 yaşında...

Yeniden sokaklara dönüyoruz.

KEP KEP AKARYAKIT

Yolumuza Tarihi Yenihan çıkıyor.

TARİHİ YENİHAN

Bakalım burada ne karşımıza çıkacak.Her kapının arkasında başka güzellikler çıkıyor.Bu handa da içinde mağara olan hediyelik eşya satan dükkan buluyoruz.Şaka değil dükkanın arkası kocaman mağara ve içine de kafe yapılmış.İçerde "gezmek ücretsizdir" tabelası var.Mağaranın ismi Kaleoğlu Mağarası.

Dönüşde Bakırcılar Çarşısından tekrar geçiyoruz.Hafta içi olması sebebiyle her açık ve haraketli.

Bakırcılar çarşısının çıkışında hem baklava aldık hem de gene yedik.İyiki burada yaşamıyorum....

Birkaç sipariş için tekrar Tarihi Zincirli Bedesten e uğruyoruz.

Akşam oluyor.Aklımda Antep de gitmeden önce kebap yemek istediğim tek yer burası,Kebapçı Halil Usta
Yeri Karşıyaka da kime sorsanız gösteriyor.

Burada biraz ayrıntıya gireceğim,benim çok özel bir yer oldu.Merkezden taksiyle gittik.Halil Usta ya vardığımızda bozuk para olmadığı için içeri girip kasadan aldım taksi parasını,nasıl olsa hesaba yazacaklar.İçerisi lüks değil duvarlarda herhalde buraya gelmeyen devlet adamı ve ünlü yok gibiydi.Başbakan dahil olmak üzere.Çünkü mekan gösterişsiz son zamanlara kadar tabelası ve telefonu bile yokmuş.Nedeni herkes biliyor zaten diyorlar.
İlk önce videosunu seyrettiğim kaşık salatası istiyorum.Arkasından aklımı alan Küşleme,Simit kebabı ve Şiş kebabı...Antep için ek bir midem olsun çok isterdim.O kadar lezzet aynı şehirde ve bizim gibi iki günlüğüne gelen insanlar için tatmak mümkün değil.

HALİL USTA

SOSLU KAŞIK SALATA

KÜŞLEME
Bu kebap da kulanılan et kuzunun sırt kısmında  ve sadece bir hayvanda 4-5 kilo çıkıyor.Gerisini siz düşünün lezzetini tatmadan bilmek zor.
SOSLU ŞİŞ

SİMİT KEBABI

DAHA NE OLSUN

Herşey buraya kadar çok lezzetli,garsona daha birşey getirme diyorum.Yedik içtik derken yanlış anlamayın mekan alkolsüz.Hesap istiyorum tamam abi dediler.Nasıl yani mekana ilk gelen ve son gelenden hesap alınmazmış.Saat 1600 da kapanıyor.Israr Halil Ustaya yok nafile ,kasadan aldığım taksi parası ve bıraktığım bahşiz geri dönüyor.Halil Usta gelirken benden giderken sizden diyor.Yok ne yaptıysak nafile,teşekkür etmekden başka yapacak birşey bulamıyoruz.Çaylarımızı içerken az da olsa vitrinde kalan kebapları personel toplanıp afiyetle yiyorlar.Bunun nedeni Halil Usta da herşey gününde tüketilirmiş.
Hani ilk yazımın başında belirttiğim Antep insanı değişik bu zamanda böyle toplum yok,artık daha iyi anladınız sanırım.Yaşadığımız yerlerde insanlar karşı komşusunu tanımazken Antep halkını tanımak ve bu güzellikleri yaşamak bana gurur verdi.
Halil Usta dan merkeze dönüyoruz.Merkezden otele yürüyerek gidiyoruz.Otelin terasında soluklanıp sonrasında 21:55 uçağı için havalimanına yola çıkıyoruz.
Bunca yıldır yurtiçi ve yurtdışı gezerim ama Gaziantep de gördüğüm böylesi misafirperverlik için tekrar teşekkür ederim.